bigtheme

کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات Reviewed by Momizat on . کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات نتایج مطالعه محققان نروژی و انگلیسی نشان می دهد که تاثیر فیبر غلات در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، سه درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات نتایج مطالعه محققان نروژی و انگلیسی نشان می دهد که تاثیر فیبر غلات در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، سه درصد Rating: 0
شما اینجایید:خانه » سلامت » بیماریها و سلامت » کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات

کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات

کاهش خطر ابتلا به دیابت با رژیم غذایی پرفیبر غلات

نتایج مطالعه محققان نروژی و انگلیسی نشان می دهد که تاثیر فیبر غلات در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، سه درصد بیشتر از فیبر میوه و سبزیجات است.

به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری یونایتدپرس،افزایش فیبر غلات در رژیم غذایی سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، کاهش شاخص جرم بدن و به پایین آوردن وزن بدن کمک می کند.

فیبر یک نام عمومی برای برخی از کربوهیدارت هاست. موادی که در سبزیجات و غلات به وفور یافت می شود و بدن نمی تواند تمامی آنها را به راحتی هضم کند. با اینکه فیبر به راحتی در بدن حل نمی شود و مانند دیگر مواد بدنی جذب نمی شود، همچنان نقش موثری را در سلامت افراد بازی می کند.

نتایج ناشی این مطالعه نشان می دهد، فیبر غلات (بیشترین فیبر رژیم غذایی که در جهان مصرف می شود)خطر ابتلا به دیابت نوع دو را بیشتر از فیبر ناشی از میوه و سبزیجات کاهش می دهد.

داگفین اون دانشجوی دکتر از دانشگاه علم و صنعت نروژ که با همکاری محققان امپریال کالج در لندن این مطالعه را بر روی بیش از ۳۵۰ هزار نفر انجام دادند، می گوید: هنوز در مورد علت کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو با مصرف رژیم غذایی پر فیبر مطمئن نیستیم اما مکانیسم های بالقوه دخیل در این موضوع می تواند شامل احساس سیری طولانی تر، کندی روند جذب غذا و یا تغییر روند تخمیر در روده بزرگ باشد.

وی افزود: تمامی این مکانیسم ها می تواند به کاهش شاخص جرم بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت منجر شود.

این محقق خاطر نشان کرد:این مکانیسم ها می تواند سبب کمک به کاهش وزن بدن نیز بشود.

وی ادامه داد: فیبرهای رژیم غذایی توسط مکانیسم های دیگری نیز بر خطر ابتلا به دیابت نوع دو تاثیر می گذارند، برای مثال سبب بهبود کنترل قند خون و کاهش نقطه اوج انسولین بعد از غذا و افزایش حساسیت بدن به انسولین می شود.

این مطالعه نشان داد افرادی که در روز بیش از ۲۶ گرم فیبر مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت در آنها ۱۸ درصد کمتر از افرادی که روزی ۱۹ گرم و یا میزان کمتری فیبر مصرف می کنند.

بر اساس این اطلاعات محققان متوجه شدند که تاثیر فیبر غلات ۳ درصد بیشتر از فیبر سبزیجات است.

نتایج این مطالعه در مجله Diabetologia منتشر شده است.

منبع : ایرنا

درباره ی نویسنده

مطالب ارسالی: : 1261

دیدگاهتان را ثبت کنید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است Copyright © 2013 yektanameh.ir, All rights reserved

Scroll to top